Primul model Polestar, un coupe hibrid, va fi lansat in 2019

Miercuri, 18 octombrie 2017
Primul model Polestar, un coupe hibrid, va fi lansat in 2019

Polestar, fosta sub-marca de performanta de la Volvo, a dezvaluit primul sau model independent, denumit Polestar 1. Acesta va intra in productie in 2019, va fi construit exclusiv intr-o noua unitate productiva din China si va fi disponibil pe pietele din intreaga lume. Este de asteptat ca pretul lui in Europa sa porneasca de la aproximativ 130.000 de euro.

Coupe-ul in versiune pentru productie a fost dezvaluit zilele trecute, ocazie cu care au fost furnizate informatii referitoare la alte doua modele Polestar. Vorbim despre automobile electrice, o limuzina gen Tesla Model 3 si un SUV de dimensiuni mai mari. Aceste modele vor fi numite Polestar 2 si, respectiv, 3.

Polestar 1 este prezentat ca un „hibrid electric de performanta”. Acesta utilizeaza un motor pe benzina cu patru cilindri, de 2,0 litri si 338 CP, care alimenteaza rotile din fata si un generator starter care contribuie cu o cantitate suplimentara de 39 CP, in timp ce un grup de motoare electrice trimite 215 CP pe puntea din spate. Puterea totala este de 592 CP, cu un cuplu de 1.000 Nm. Astfel dotat, Polestar 1 va fi capabil sa accelereze 0-100 km/h in mai putin de 4 secunde.

Polestar sustine ca automobilul poate functiona numai pe motorul electric spate si pe cel de pornire integrat, ceea ce ofera o autonomie electrica de 150 km.

Pe langa trenul hibrid de inalta performanta, compania suedeza a dotat Polestar 1 cu o suspensie activa configurabila. Sistemul poate reactiona la schimbarile de pe suprafata de rulare, in mai putin de doua milisecunde. Franele mari cu etriere cu sase pistoane de la Akebono asigura o mare capacitate de oprire, in timp ce transmisia pe puntea spate se dubleaza ca o unitate de antrenare a cuplului.

Polestar 1 preia limbajul de design al limuzinei S90 si il transforma intr-un format de caroserie cu 2+2 locuri, coupe. Dar, la o lungime de 4,5 m, este mai scurt decat S90 si are si un ampatament mai mic cu 320 mm.

In fata, grila tipica Volvo este flancata de farurile LED „Thor's Hammer”, in timp ce partea laterala pastreaza liniile curate. Stopurile in forma de C dau o oarecare subtilitate spatelui patratos, completat de logo-ul Polestar.

Utilizarea extensiva a fibrei de carbon in panourile de caroserie reduce greutatea cu 230 kg fata de o constructie din otel. Compania declara ca intentioneaza sa construiasca 500 de unitati Polestar pe an, disponibile printr-un nou serviciu de abonament, similar cu cel oferit de Volvo pe noul XC40.

O plata lunara acopera asigurarea si intretinerea si va oferi clientilor, de asemenea, servicii la cerere pentru accesul pe termen scurt la alte vehicule. Polestar prevede abonamente cu durata de doi sau trei ani, la sfarsitul careia masina va fi inlocuita cu una noua. Vehiculul vechi este apoi refacut si oferit prin abonament ca model de ocazie.

Polestar ramane o filiala a companiei Volvo, care a investit 577 de milioane de lire sterline in noua companie, alaturi de doua companii de investitii care se afla in cadrul societatii-mama, Geely Holdings.

Trimite pe:
trimite unui prieten
printeaza

Noul Land Cruiser 150 de la Toyota, disponibil pentru precomenzi

Toyota Romania anunta lansarea pentru precomenzi a noului Land Cruiser 150. Noul Land Cruiser ramane fidel reputatiei, ducandu-si renumele mai departe cu un design exterior nou, modern si robust, cu ...
>> detalii
 

Incep prevanzarile pentru noul Audi A8

La Summit-ul Audi din Barcelona, brandul cu cele patru inele a sarbatorit premiera mondiala a noului Audi A8. Clientii pot comanda sedanul de lux de la mijlocul lunii octombrie. Cu designul sau ...
>> detalii
 

S-a lansat XC40, cel mai mic SUV din gama Volvo

Volvo a prezentat zilele trecute, in premiera absoluta, noul sau SUV compact, XC40. Asa cum era de asteptat, acesta pastreaza in mare parte stilul conceptului 40.1 si preia o serie de elemente de ...
>> detalii
 

Noul Suzuki Swift Sport, in premiera mondiala la IAA Frankfurt 2017

Dupa ce noul Swift a avut premiera mondiala la Geneva, in primavara, acum Suzuki Motor Corporation a prezentat oficial noul Swift Sport la editia a 67-a a Salonului Auto de la Frankfurt. Cea de-a ...
>> detalii
 

Porsche Cayenne 2018 - mai rapid ca niciodata

Porsche a dezvaluit noul Cayenne, versiune 2018, inainte de debutul oficial, programat la Salonul Auto de la Frankfurt. Crossover-ul reproiectat are un design frontal evolutiv, cu prize de aer mai ...
>> detalii
 

Noul Bentley Continental GT se vrea regele categoriei Grand Tourer

Bentley a dezvaluit toate detaliile referitoare la noul Continental GT, la crearea caruia s-a inspirat de la conceptul EXP 10 Speed 6 (vezi link-ul de la finalul articolului). Noul Continental GT are ...
>> detalii
 

Leon CUPRA R, cel mai puternic model produs vreodata de SEAT

Luca de Meo, presedintele SEAT, a dezvaluit zilele trecute cele mai importante noutati care vor fi prezentate de constructorul spaniol la apropiatul salon auto de la Frankfurt. La aceasta ocazie ...
>> detalii
 

Dacia a dezvaluit noul Duster

Dacia a prezentat astazi primele informatii si imagini referitoare la noul Duster, un SUV cu design modern si atragator. Inceputa in 2010, povestea de succes a celui mai vandut model Dacia continua cu ...
>> detalii
 

Ferrari California, inlocuit cu Portofino

Ferrari California a fost lansat in 2008, la Salonul Auto de la Paris, iar de atunci a inregistrat o imbunatatiri semnificative - cea mai importanta fiind actuala versiune V8 cu turbocompresor. Din ...
>> detalii