Formula 1 dezvolta microfoane pentru amplificarea sunetului

Marti, 10 octombrie 2017
Formula 1 dezvolta microfoane pentru amplificarea sunetului

Motoarele V6 de 1,6 litri cu turbocompresie pe care le-a folosit Formula 1 incepand din 2014 pot fi minuni tehnologice, dar in comparatie cu motoarele anterioare, acestea nu sunt nici pe departe la fel de zgomotoase si nu “torc” la fel de placut. Noii proprietari ai Marelui Circ au auzit plangerile fanilor si au anuntat ca lucreaza la o solutie, dar care nu va face masinile F1 mai zgomotoase, ci va... simula zgomotul motoarelor.

F1 dezvolta in prezent microfoane care sa poata fi atasate la esapamentul unui monopost. Daca se va reusi, aceste microfoane ar urma sa fie folosite pentru ca masinile sa se auda “mai tare” la TV. “Unul dintre lucrurile pe care dorim sa le amplificam in continuare este sunetul sportului, deoarece se indreapta visceral spre fani si este extrem de important in toate cercetarile pe care le facem", a declarat Sean Bratches, directorul comercial al F1.

Pentru a face aceste motoare sa sune mai tare, fara a fi de fapt mai zgomotoase, Formula 1 beneficiaza de ajutorul companiei australiene David Hill. "Ei lucreaza cu un concern german, pentru a dezvolta un microfon ceramic pe care il putem atasa la teava de esapament, pentru a obtine o adevarata amplificare a sunetului pentru fani", a explicat Bratches.

In trecut, F1 a incercat si alte abordari pentru a face motoarele turbo sa sune mai impresionant. Din pacate, niciuna din incercarile anterioare nu a reusit mare lucru in acest sens. La randul sau, presedintele FIA, Jean Todt, a precizat, de asemenea, ca nu este interesat sa inverseze progresul tehnologic, chiar daca motoarele de astazi nu suna la fel de bine ca predecesoarele. Ramane de vazut daca fanii vor accepta sa auda zgomotul de evacuare amplificat, chiar daca va suna “autentic”.

Trimite pe:
trimite unui prieten
printeaza

Echipa Mazda Joest ataca seria IMSA

Cu Audi disparut si cu Porsche in curs de retragere, fanii curselor de anduranta au toate motivele sa fie dezamagiti de viitorul care se prefigureaza pentru clasa LMP1 in cursa de 24 de ore de la Le ...
>> detalii
 

Aston Martin va fi sponsor oficial pentru Red Bull Racing

Echipa de Formula 1 Red Bull Racing a anuntat ca, din 2018, Aston Martin va deveni sponsorul sau oficial, urmand ca denumirea oficiala sa fie Aston Martin Red Bull Racing. Din pacate, asta nu inseamna ...
>> detalii
 

Formula 1, Malaezia: A fost ziua lui Verstappen!

Ferrari a avut parte de o noua cursa cu peripetii, de aceasta data la Sepang. In timp ce Vettel a fost nevoit sa plece de pe ultimul loc al grilei de start, din cauza problemelor din calificari, ...
>> detalii
 

Formula 1: Carlos Sainz, la Renault din 2018

Renault Sport Formula One Team anunta ca pilotul Carlos Sainz se va alatura echipei ca pilot oficial pentru sezonul 2018. In varsta de 23 de ani, Carlos a participat in 53 de etape de Formula 1 de la ...
>> detalii
 

Porsche renunta la anduranta LMP1, iar Mercedes se muta din DTM in Formula E

Desi isi confirmase oficial participarea in Mondialul de anuduranta (WEC) pana la finele sezonului 2018, la “clasa mare”, LMP1, Porsche a revenit neasteptat asupra acestei decizii. Si ...
>> detalii
 

Trei sezoane de Formula E si trei titluri pentru Renault e.dams

Renault isi continua dominatia in al treilea sezon al campionatului de Formula E. Performanta si energia Renault e.dams au fost recompensate in mod corespunzator cu al treilea titlu castigat de ...
>> detalii