BMW lanseaza cel mai puternic motor diesel cu sase cilindri din lume

Marti, 17 mai 2016
Sursa: comunicat de presa BMW Group Romania
BMW lanseaza cel mai puternic motor diesel cu sase cilindri din lume
Cel mai puternic motor diesel cu sase cilindri din lume isi face debutul la BMW 750d xDrive si BMW 750Ld xDrive (consum mediu mixt: 5,9-5,7 l/100 km; emisii CO2: 154-149 g/km), versiuni care dispun in echiparea standard de tractiune integrala. Noul propulsor genereaza o putere maxima de 294 kW/400 CP si un cuplu maxim de 760 Nm.
 
Noul motor de 3,0 litri, cu sase cilindri dispusi in linie, a fost dezvoltat pe baza cele mai noi generatii de propulsoare a BMW Group. Tehnologia BMW TwinPower Turbo include turbocompresie in mai multe etape, cu patru turbocompresoare si injectie directa common-rail, care in ultima actualizare genereaza o putere maxima de peste 2.500 bar. Acestea arhitectura si alte elemente tehnologice permit imbunatatiri semnificative ale livrarii puterii, puterii de tractiune si eficientei actualului motor.
 
Noul BMW 750d xDrive accelereaza de la 0 la 100 km/h in 4,6 secunde (BMW 750Ld xDrive: 4,7 secunde) - o imbunatatire de 0,3 secunde fata de predecesorul sau. O mare parte din creditul pentru aceasta latura si mai dinamica se datoreaza noii forme de turbocompresie in mai multe etape, care acum reuneste patru turbocompresoare in locul celor trei de pana acum. Acestea permit ca presiunea de supraalimentare sa fie marita mult mai repede la turatii scazute si astfel sa se obtina reactii foarte rapide ale acceleratiei la ralanti.
 
In mare masura, eficienta si caracteristicile de performanta ale noului motor sunt determinate de cea dintai utilizare vreodata a unui al patrulea turbocompresor si, mai presus de orice, de interactiunea coordonata cu precizie a tuturor componentelor in sistemul de supraalimentare.
 
In general, cele doua turbocompresoare de presiune joasa si unul dintre cele doua turbocompresoare de inalta presiune functioneaza permanent. Doar la accelerari bruste de la ralanti, cele doua turbocompresoare de joasa presiune vor fi evitate prin intermediul unui sistem de control al clapetei de evacuare. Aceasta permite ca presiunea de supraalimentare sa fie crescuta si mai rapid, asigurand un raspuns prompt. Cel de-al doilea turbocompresor de inalta presiune intra in actiune la o turatie de aproximativ 2.500 rpm.
 
O alta particularitate care nu este prezenta la actualul motor este recircularea gazelor de esapament pentru etapa de joasa presiune a sistemul de supraalimentare, precum si etapa de inalta presiune. Aceasta inseamna cresteri ale eficientei turbocompresoarelor si astfel a motorului ca ansamblu. In acest fel sunt reduse si nivelurile emisiilor de oxizi de azot sub sarcini mari. Pentru imbunatatirea eficientei, motorul utilizeaza un sistem indirect de racire a aerului de supraalimentare, cu capacitate mai mare decat cea folosita de actualul motor, precum si racire suplimentara a placii din spatele compresorului pentru turbocompresoarele de joasa presiune. Cheia pentru aceasta din urma este un circuit de temperatura joasa separat - independent de sistemul de racire a motorului -, care include regulatoare termice si o pompa de racire cu gestiune electrica.
Trimite pe:
trimite unui prieten
printeaza

Un Lamborghini Huracan, donat pentru proiectele de caritate ale Papei Francisc

Automobili Lamborghini a creat un exemplar unic Huracan, care urmeaza sa fie scos la licitatie in scopuri caritabile, ca o donatie catre Sfintia Sa Papa Francisc. Bolidul va fi licitat de casa ...
>> detalii
 

Cinci stele Euro NCAP pentru SEAT Arona si Volkswagen T-Roc

Noile modele SEAT Arona (foto), Volkswagen T-Roc si Polo, Skoda Karoq, Opel / Vauxhall Crossland X, Volvo XC60, Citroen C3 Aircross si Mitsubishi Eclipse Cross sunt protagonistele celor mai recente ...
>> detalii
 

S-a lansat Calendarul Pirelli 2018, realizat de Tim Walker

Calendarul Pirelli 2018, realizat de Tim Walker, a fost prezentat la New York. Pentru cea de-a 45-a editie a Calendarului, ce cuprinde fotografii realizate la Londra, in luna mai, fotograful britanic ...
>> detalii
 

Conceptul Nissan Leaf NISMO

Versiunea concept NISMO a noului Leaf vine cu un design exterior nou, ce poarta semnatura diviziei de motorsport si tuning de la Nissan. Combinatia dintre tehnologia de competitie NISMO si designul ...
>> detalii
 

Un nou model mini la Mitsubishi, pe viitoarea platforma Renault Clio

Cum Mitsubishi se afla in aceeasi „familie” cu  Renault si Nissan, este firesc ca inlocuitorul lui Mirage sa foloseasca platforma tehnica si motoarele de la Renault Clio. Mitsubishi ...
>> detalii
 

Conceptul Nissan IMX, crossover 100% electric, 100% autonom

Dupa prezentarea la nivel mondial a noului Nissan Leaf si a versiunii sale electrice, cu ocazia ultimului eveniment Nissan Futures 3.0, Nissan a dezvaluit in premiera, la Salonul Auto de la Tokyo, ...
>> detalii
 

Toyota: pana in 2025, vehiculele pe hidrogen, la fel de accesibile ca si hibrizii

Toyota considera ca vehiculele pe baza de hidrogen ar putea deveni la fel de accesibile ca si hibrizii, pana in 2025. Oficialii constructorului nipon au declarat ca tehnologiile pentru propulsia pe ...
>> detalii
 

Productie intarziata si pierderi record la Tesla

Tesla Inc. a anuntat ca isi amana obiectivul pentru productia de volum a noului sau sedan Model 3 cu aproximativ trei luni, motivand ca a fost dificil sa se prevada cat va dura pana cand toate ...
>> detalii
 

BMW, Daimler, Ford si Volkswagen lanseaza IONITY, o retea pan-europeana de incarcare

BMW Group, Daimler AG, Ford Motor Company si Volkswagen Group, impreuna cu Audi si Porsche au anuntat crearea joint-venture-ului IONITY, care dezvolta si implementeaza o retea de Incarcare de Mare ...
>> detalii
 

Seful Volkswagen critica Tesla

Zilele trecute, directorul executiv al Grupului Volkswagen, Matthias Müller, s-a referit nu tomai magulitor la adresa Tesla, afirmand ca producatorul american de automobile electrice nu este o ...
>> detalii