Conceptul e-tron Sportback anticipeaza al doilea Audi electric de serie

Luni, 24 aprilie 2017
Sursa: comunicat de presa Audi / Porsche Romania
Conceptul e-tron Sportback anticipeaza al doilea Audi electric de serie

Audi a prezentat in aceasta primavara la Shanghai un concept auto versatil. Acest Gran-Turismo cu patru usi, denumit Audi Sportback e-tron, este un concept full-electric (320 kW) ce reprezinta un pas important in drumul spre mobilitatea electrica.

Primul SUV Audi e-tron va iesi in evidenta in 2018, urmand sa fie prima masina electrica din acest sector de competitivitate pentru uz zilnic. Cu o autonomie de peste 500 de kilometri si o experienta speciala de condus,  va fi un must-have al deceniului urmator. Iar in 2019 va fi urmat de modelul de serie Audi e-tron Sportback - o versiune coupe cu design emotional derivata din acest concept si care, la prima vedere, nu pare a fi un model electric.

Interiorul de culoare deschisa al conceptului Audi e-tron Sportback ofera mai multa claritate functionala si foloseste ca principiu de baza controlul reductiv. Ecranele expansive actionate prin touch-screen si pozitionate sub display-ul central, pe consola centrala si pe interiorul usilor ofera informatii si interactioneaza cu sistemele de la bord. Suprafetele orizontale de pe bord si consola centrala aparent suspendata in aer ofera senzatia de spatiu pasagerilor de pe cele patru scaune individuale.

Tehnologia de iluminare foloseste un concept innovator care ii ofera modelului vizibilitate atat pe timp de zi, cat si pe timp de noapte. Farurile Matrix LED controlate digital produc o iluminare excelenta atat pe fata cat si pe spate. Proiectoarele minuscule Digital Matrix isi pun literalmente amprenta asupra drumului, transformand lumina intr-un canal dinamic si versatil de comunicare cu mediul inconjurator. Brandul cu cele patru inele a fost primul din lume care a adoptat tehnologia farurilor full LED si a facut cunoscuta tehnologia Matrix LED, iluminarea laser tehnologia OLED. Studiul tehnologic prezentat la Shanghai aduce in premiera o serie de functii complexe care ghideaza viziunea si interactiunea cu mediul inconjurator spre o noua directie.

Iluminatoarele inguste de pe ambele parti pozitionate sub capota - lumini care functioneaza pe timp de zi - devin ochii conceptului de design. Datorita unei tehnologii care combina LED-uri cu o suprafata cu micro-oglinzi, se poate proiecta o serie variata de miscari si semnale luminoase. Cand automobilul porneste, sau cand sunt deschise usile, sistemul genereaza semnale vizuale de bun venit folosind diverse segmente luminoase.

Sub luminile de zi, pozitionate in partile laterale ale grilei Singleframe, sunt doua mari zone luminoase care concentreaza 250 de LED-uri. Acestea ofera multiple posibilitati de a crea semnale grafice de comunicare, chiar si in timpul deplasarii.

Pentru propulsie, e-tron Sportback foloseste o configuratie care va fi adoptata si pentru producerea tuturor modelelor electrice Audi: un motor electric pe axul frontal si inca doua pe cel din spate propulseaza cele patru roti, transformand coupe-ul de inalta performanta intr-un quattro veritabil. 320 kW - chiar 370 kW in modul boost - furnizeaza un nivel de performanta pe masura, generand un sprint de la 0 la 100 km/h in doar 4,5 secunde. Bateria de 95 kwh ofera o impresionanta autonomie de 500 de kilometri (NEDC).

Ca si in cazul conceptului predecesor, e-tron quattro, bateria litiu-ion cu racire lichida a noului studiu de design este pozitionata intre axele de sub compartimentul pasagerilor. Instalarea in aceasta pozitie ofera un centru de greutate jos si o distributie echilibrata a greutatii pe axe (52:48 - fata/spate). Acest fapt ii ofera sportivului SUV o dinamica de condus remarcabila si un nivel de siguranta exeptional in comparatie cu alte vehicule din acelasi segment. Bateria poate fi incarcata de Combined Charging System cu doua conexiuni pentru curentul alternativ (AC) si curent direct (CD).

Capota cu marginile coborate, pragul frontal si arcadele de deasupra rotilor in combinatie cu segmentele luminoase confera acestui model Audi un aspect inconfundabil. Rotile de dimensiune mare (23 de inch) cu un design in 6 spite accentueaza prezenta increzatoare a impunatorului coupe. Dimensiunile sale il pozitioneaza in segmentul C, aproape de modelul Audi A7: 4,90 m lungime exterioara, 1,98 m latime, 1,53 m inaltime si 2,93 m distanta intre roti.

Mici camere inlocuiesc oglinzile exterioare. In afara avantajului aerodinamic pe care il ofera, aceastea reduc zgomotul si elimina punctul mort datorita pozitionarii paralele si nu oblice fata de vehicul. Imaginile sunt afisate pe ecrane separate pozitionate pe usi. Acest detaliu va fi cu siguranta inclus pe modelul de serie.

La Frankfurt Motor Show din 2015, Audi a dezvaluit conceptul e-tron quattro - predecesorul primului automobil electric de serie al brandului. SUV-ul a fost reconfigurat radical, astfel ca acum ofera o autonomie de 500 km si spatiul confortabil al unui automobil Audi full-size. Ofera performanta unei masini sport - Audi e-tron accelereaza de la 0 la 100 km in doar 4.5 secunde. SUV-ul electric va intra pe piata in 2018. Iar conceptul e-tron Sportback va intra in productie in 2019.

Save

Save

Trimite pe:
trimite unui prieten
printeaza

Prognoza: fiecare al saselea automobil va fi electric, pana in 2025

Potrivit studiilor globale intreprinse de UBS, in 2025 aproximativ 16% dintre autoturismele vandute pe piata vor fi electrice si majoritatea dintre acestea vor fi produse de Tesla. Astfel, totalul ...
>> detalii
 

Renault isi pune logo-ul pe noul Duster

La cateva luni dupa ce a doua generatie a SUV-ului low cost de la Dacia a debutat la Frankfurt, noul model intra si in portofoliul Renault. Incercarea de a descoperi eventuale diferente la exterior ...
>> detalii
 

Noul Suzuki Swift a castigat premiul RJC Car of the Year 2018

Noul Suzuki Swift a castigat premiul RJC Car of the Year 2018, cea mai prestigioasa distinctie din Japonia, oferita de Asociatia Jurnalistilor Auto. 2004 a marcat inceputul succesului pentru Swift, ...
>> detalii
 

Volkswagen va investi 34 de miliarde de euro in vehicule electrice si tehnologii autonome

Planul de investitii pe cinci ani al Grupului Volkswagen implica 34 de miliarde de euro. Gigantul german anunta aceasta investitie pentru dezvoltarea vehiculelor electrice, a tehnologiei autonome de ...
>> detalii
 

Un Lamborghini Huracan, donat pentru proiectele de caritate ale Papei Francisc

Automobili Lamborghini a creat un exemplar unic Huracan, care urmeaza sa fie scos la licitatie in scopuri caritabile, ca o donatie catre Sfintia Sa Papa Francisc. Bolidul va fi licitat de casa ...
>> detalii
 

Cinci stele Euro NCAP pentru SEAT Arona si Volkswagen T-Roc

Noile modele SEAT Arona (foto), Volkswagen T-Roc si Polo, Skoda Karoq, Opel / Vauxhall Crossland X, Volvo XC60, Citroen C3 Aircross si Mitsubishi Eclipse Cross sunt protagonistele celor mai recente ...
>> detalii
 

S-a lansat Calendarul Pirelli 2018, realizat de Tim Walker

Calendarul Pirelli 2018, realizat de Tim Walker, a fost prezentat la New York. Pentru cea de-a 45-a editie a Calendarului, ce cuprinde fotografii realizate la Londra, in luna mai, fotograful britanic ...
>> detalii
 

Conceptul Nissan Leaf NISMO

Versiunea concept NISMO a noului Leaf vine cu un design exterior nou, ce poarta semnatura diviziei de motorsport si tuning de la Nissan. Combinatia dintre tehnologia de competitie NISMO si designul ...
>> detalii
 

Un nou model mini la Mitsubishi, pe viitoarea platforma Renault Clio

Cum Mitsubishi se afla in aceeasi „familie” cu  Renault si Nissan, este firesc ca inlocuitorul lui Mirage sa foloseasca platforma tehnica si motoarele de la Renault Clio. Mitsubishi ...
>> detalii
 

Conceptul Nissan IMX, crossover 100% electric, 100% autonom

Dupa prezentarea la nivel mondial a noului Nissan Leaf si a versiunii sale electrice, cu ocazia ultimului eveniment Nissan Futures 3.0, Nissan a dezvaluit in premiera, la Salonul Auto de la Tokyo, ...
>> detalii