Peugeot Instinct, un concept de shooting brake autonom, cu propulsie hibrid

Luni, 3 aprilie 2017
Peugeot Instinct, un concept de shooting brake autonom, cu propulsie hibrid

Peugeot a facut senzatie, in aceasta primavara, la salonul de la Geneva, cu acest concept de shooting brake cu linii robuste, armonios desenate. Sub capota se ascunde o adevarata comoara tehnologica, o propulsie hibrid plug-in de 300 CP cu tractiune pe toate rotile, amplasata, in premiera mondiala, pe platforma I.o.T (Internet of Things).

Peugeot Instinct functioneaza in totala armonie cu o gama larga de dispozitive conectate pentru a crea o abordare noua a mobilitatii. Masina integreaza date pe care utilizatorul doreste sa le distribuie de pe smartphone-ul sau, de pe smartwatch sau de pe sistemele automate de acasa. Masina ofera o gama de noi utilizari pentru casa, birou sau pentru petrecerea timpului liber.

Instinct ofera patru modalitati de a conduce: doua moduri active (Drive Boost sau Drive Relax) si doua moduri autonome (Autonomous Sharp sau Autonomous Soft).

i-Cockpitul Responsive Peugeot reinterpreteaza confortul din locul pasagerului imbinat cu nevoia de a conduce autonom. Interfetele pot fi configurate - inainte, in timpul sau dupa folosire - in conformitate cu modul selectat si cu profilul utilizatorului.

Soferul detine controlul conceptului in toate situatiile. In modul Autonomous, conducatorul auto poate comanda o manevra prin intermediul i-Dispozitivului de pe consola centrala.

Conceptul dispune de o caroserie de tip shooting brake, cu un design care nu se demodeaza, trasaturile aerodinamice active accentuand liniile masinii.

Pentru Peugeot Instinct, sursa de inspiratie a venit din natura si de la oameni. Oamenii invata de la mediul in care traiesc, castigand autonomie pe masura ce avanseaza. De asemenea, conceptul se bazeaza pe tehnologie avansata pentru a stabili profilul utilizatorului. Samsung Artik Cloud pentru I.o.T. (Internet of Things) conecteaza dispozitivele pe care le folosesc in fiecare zi si cumuleaza datele. Acele date vin de la device-uri precum smartwahtch-uri, smartphone-uri si canale social media. Se poate conecta cu locuinta pentru a comunica cu televizorul, audio streaming-ul, home assistant-ul, PC-ul si alte dispozitive electrice. Masina insasi este o sursa de informatie utila pentru ca ne insoteste pe tot parcursul zilei si ne cunoaste traseele zilnice, locurile preferate si stilul de a conduce.

Peugeot si Sentiance, o companie de date stiintifice, proceseaza datele pentru a le face intelese si pentru a defini fiecare profil de utilizator. Analiza este dinamica si imbunatatita in mod constant. Astfel Peugeot Instinct poate prefigura sau adapta designul sau pentru a satisface toate nevoile si dorintele utilizatorului.

Pentru sofer, masina ofera o experienta de condus inedita. Vehiculul a fost conceput pentru a face fiecare traseu mai usor si preconfigureaza o serie de caracteristici: mod de conducere, setari ale scaunelor si ale interfetei, lumina ambientala, sistem hi-fi si asa mai departe. Totusi, soferul este pe deplin responsabil, are posibilitatea sa aleaga intre un stil de condus manual sau sa lase masina sa functioneze in mod Autonomous.

Locul soferului se lauda cu un sistem cinematic elegant care intra in joc atunci cand se schimba intre modurile Drive si Autonomous. Volanul compact si panoul care adaposteste comutatoarele se pliaza sub plansa de bord. In acelasi timp, pedala de acceleratie se retrage in podeaua din zona pedalierului.

Indiferent de modul activat, soferul pastreaza controlul asupra vehiculului. In timp ce acest lucru este evident in Drive Mode, aceasta caracteristica a masinii autonome este mai surprinzatoare in modul Autonomous. i-Device se gaseste alaturi de ecranul de 9,7 inch de pe consola centrala si poate fi folosita pentru a controla masina in orice moment. Atinge pur si simplu pentru a prelua controlul asupra masinii sau pentru a schimba de la modul Soft la cel Sharp.

In modul Drive, clusterul holografic afiseaza datele de operare: viteza vehiculului, diferenta dintre cele doua energii folosite in lantul de alimentare PHEV, nivelul bateriei si asa mai departe. Functia de oglinda retrovizoare digitala notifica soferul in legatura cu prezenta unui vehicul in unghiul mort.

In modul Autonomous, aceste caracteristici includ alte informatii precum: distanta acoperita pana acum si timpul ramas. De fapt pentru ca soferul sa se poata relaxa, timpul este singura notiune care conteaza cu adevarat! Atmosfera la bord se schimba pe masura ce schimbi modul de condus. In afara de informatiile afisate, pozitia scaunelor, optiunile de iluminare si de sunet sunt si ele adaptabile.

i-Cockpitul Responsive ofera fiecarui pasager spatiu individual, chiar si la bordul unui vehicul compact. Pentru a se asigura ca fiecare pasager este asezat confortabil, scaunele se inspira din designul aeronautic. Structurile si zonele care vin in contact cu corpul – baza scaunului, spatarul scaunului si tetiera - sunt configurabile in mod individual. Baza este lucrata din aluminiu si ramane fixa. Spatele este totusi mobil, pivotand in jurul axei trasversale Y. Soferul si pasagerul sunt liberi sa aleaga pozitia care le place - orizontala, daca vrea sa se odihneasca sau dreapta pentru a conduce sau intermediar pentru a viziona un film sau pentru a lucra. Pasagerii pot sa comunice cu masina prin chatbot, un asistent personal care este dirijat vocal oferind o gama larga de servicii. De exemplu, se pot rezerva bilete la cinema sau se pot face chiar si cumparaturi online.

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Trimite pe:
trimite unui prieten
printeaza

Prognoza: fiecare al saselea automobil va fi electric, pana in 2025

Potrivit studiilor globale intreprinse de UBS, in 2025 aproximativ 16% dintre autoturismele vandute pe piata vor fi electrice si majoritatea dintre acestea vor fi produse de Tesla. Astfel, totalul ...
>> detalii
 

Renault isi pune logo-ul pe noul Duster

La cateva luni dupa ce a doua generatie a SUV-ului low cost de la Dacia a debutat la Frankfurt, noul model intra si in portofoliul Renault. Incercarea de a descoperi eventuale diferente la exterior ...
>> detalii
 

Noul Suzuki Swift a castigat premiul RJC Car of the Year 2018

Noul Suzuki Swift a castigat premiul RJC Car of the Year 2018, cea mai prestigioasa distinctie din Japonia, oferita de Asociatia Jurnalistilor Auto. 2004 a marcat inceputul succesului pentru Swift, ...
>> detalii
 

Volkswagen va investi 34 de miliarde de euro in vehicule electrice si tehnologii autonome

Planul de investitii pe cinci ani al Grupului Volkswagen implica 34 de miliarde de euro. Gigantul german anunta aceasta investitie pentru dezvoltarea vehiculelor electrice, a tehnologiei autonome de ...
>> detalii
 

Un Lamborghini Huracan, donat pentru proiectele de caritate ale Papei Francisc

Automobili Lamborghini a creat un exemplar unic Huracan, care urmeaza sa fie scos la licitatie in scopuri caritabile, ca o donatie catre Sfintia Sa Papa Francisc. Bolidul va fi licitat de casa ...
>> detalii
 

Cinci stele Euro NCAP pentru SEAT Arona si Volkswagen T-Roc

Noile modele SEAT Arona (foto), Volkswagen T-Roc si Polo, Skoda Karoq, Opel / Vauxhall Crossland X, Volvo XC60, Citroen C3 Aircross si Mitsubishi Eclipse Cross sunt protagonistele celor mai recente ...
>> detalii
 

S-a lansat Calendarul Pirelli 2018, realizat de Tim Walker

Calendarul Pirelli 2018, realizat de Tim Walker, a fost prezentat la New York. Pentru cea de-a 45-a editie a Calendarului, ce cuprinde fotografii realizate la Londra, in luna mai, fotograful britanic ...
>> detalii
 

Conceptul Nissan Leaf NISMO

Versiunea concept NISMO a noului Leaf vine cu un design exterior nou, ce poarta semnatura diviziei de motorsport si tuning de la Nissan. Combinatia dintre tehnologia de competitie NISMO si designul ...
>> detalii
 

Un nou model mini la Mitsubishi, pe viitoarea platforma Renault Clio

Cum Mitsubishi se afla in aceeasi „familie” cu  Renault si Nissan, este firesc ca inlocuitorul lui Mirage sa foloseasca platforma tehnica si motoarele de la Renault Clio. Mitsubishi ...
>> detalii
 

Conceptul Nissan IMX, crossover 100% electric, 100% autonom

Dupa prezentarea la nivel mondial a noului Nissan Leaf si a versiunii sale electrice, cu ocazia ultimului eveniment Nissan Futures 3.0, Nissan a dezvaluit in premiera, la Salonul Auto de la Tokyo, ...
>> detalii