Peugeot Instinct, un concept de shooting brake autonom, cu propulsie hibrid

Luni, 3 aprilie 2017
Peugeot Instinct, un concept de shooting brake autonom, cu propulsie hibrid

Peugeot a facut senzatie, in aceasta primavara, la salonul de la Geneva, cu acest concept de shooting brake cu linii robuste, armonios desenate. Sub capota se ascunde o adevarata comoara tehnologica, o propulsie hibrid plug-in de 300 CP cu tractiune pe toate rotile, amplasata, in premiera mondiala, pe platforma I.o.T (Internet of Things).

Peugeot Instinct functioneaza in totala armonie cu o gama larga de dispozitive conectate pentru a crea o abordare noua a mobilitatii. Masina integreaza date pe care utilizatorul doreste sa le distribuie de pe smartphone-ul sau, de pe smartwatch sau de pe sistemele automate de acasa. Masina ofera o gama de noi utilizari pentru casa, birou sau pentru petrecerea timpului liber.

Instinct ofera patru modalitati de a conduce: doua moduri active (Drive Boost sau Drive Relax) si doua moduri autonome (Autonomous Sharp sau Autonomous Soft).

i-Cockpitul Responsive Peugeot reinterpreteaza confortul din locul pasagerului imbinat cu nevoia de a conduce autonom. Interfetele pot fi configurate - inainte, in timpul sau dupa folosire - in conformitate cu modul selectat si cu profilul utilizatorului.

Soferul detine controlul conceptului in toate situatiile. In modul Autonomous, conducatorul auto poate comanda o manevra prin intermediul i-Dispozitivului de pe consola centrala.

Conceptul dispune de o caroserie de tip shooting brake, cu un design care nu se demodeaza, trasaturile aerodinamice active accentuand liniile masinii.

Pentru Peugeot Instinct, sursa de inspiratie a venit din natura si de la oameni. Oamenii invata de la mediul in care traiesc, castigand autonomie pe masura ce avanseaza. De asemenea, conceptul se bazeaza pe tehnologie avansata pentru a stabili profilul utilizatorului. Samsung Artik Cloud pentru I.o.T. (Internet of Things) conecteaza dispozitivele pe care le folosesc in fiecare zi si cumuleaza datele. Acele date vin de la device-uri precum smartwahtch-uri, smartphone-uri si canale social media. Se poate conecta cu locuinta pentru a comunica cu televizorul, audio streaming-ul, home assistant-ul, PC-ul si alte dispozitive electrice. Masina insasi este o sursa de informatie utila pentru ca ne insoteste pe tot parcursul zilei si ne cunoaste traseele zilnice, locurile preferate si stilul de a conduce.

Peugeot si Sentiance, o companie de date stiintifice, proceseaza datele pentru a le face intelese si pentru a defini fiecare profil de utilizator. Analiza este dinamica si imbunatatita in mod constant. Astfel Peugeot Instinct poate prefigura sau adapta designul sau pentru a satisface toate nevoile si dorintele utilizatorului.

Pentru sofer, masina ofera o experienta de condus inedita. Vehiculul a fost conceput pentru a face fiecare traseu mai usor si preconfigureaza o serie de caracteristici: mod de conducere, setari ale scaunelor si ale interfetei, lumina ambientala, sistem hi-fi si asa mai departe. Totusi, soferul este pe deplin responsabil, are posibilitatea sa aleaga intre un stil de condus manual sau sa lase masina sa functioneze in mod Autonomous.

Locul soferului se lauda cu un sistem cinematic elegant care intra in joc atunci cand se schimba intre modurile Drive si Autonomous. Volanul compact si panoul care adaposteste comutatoarele se pliaza sub plansa de bord. In acelasi timp, pedala de acceleratie se retrage in podeaua din zona pedalierului.

Indiferent de modul activat, soferul pastreaza controlul asupra vehiculului. In timp ce acest lucru este evident in Drive Mode, aceasta caracteristica a masinii autonome este mai surprinzatoare in modul Autonomous. i-Device se gaseste alaturi de ecranul de 9,7 inch de pe consola centrala si poate fi folosita pentru a controla masina in orice moment. Atinge pur si simplu pentru a prelua controlul asupra masinii sau pentru a schimba de la modul Soft la cel Sharp.

In modul Drive, clusterul holografic afiseaza datele de operare: viteza vehiculului, diferenta dintre cele doua energii folosite in lantul de alimentare PHEV, nivelul bateriei si asa mai departe. Functia de oglinda retrovizoare digitala notifica soferul in legatura cu prezenta unui vehicul in unghiul mort.

In modul Autonomous, aceste caracteristici includ alte informatii precum: distanta acoperita pana acum si timpul ramas. De fapt pentru ca soferul sa se poata relaxa, timpul este singura notiune care conteaza cu adevarat! Atmosfera la bord se schimba pe masura ce schimbi modul de condus. In afara de informatiile afisate, pozitia scaunelor, optiunile de iluminare si de sunet sunt si ele adaptabile.

i-Cockpitul Responsive ofera fiecarui pasager spatiu individual, chiar si la bordul unui vehicul compact. Pentru a se asigura ca fiecare pasager este asezat confortabil, scaunele se inspira din designul aeronautic. Structurile si zonele care vin in contact cu corpul – baza scaunului, spatarul scaunului si tetiera - sunt configurabile in mod individual. Baza este lucrata din aluminiu si ramane fixa. Spatele este totusi mobil, pivotand in jurul axei trasversale Y. Soferul si pasagerul sunt liberi sa aleaga pozitia care le place - orizontala, daca vrea sa se odihneasca sau dreapta pentru a conduce sau intermediar pentru a viziona un film sau pentru a lucra. Pasagerii pot sa comunice cu masina prin chatbot, un asistent personal care este dirijat vocal oferind o gama larga de servicii. De exemplu, se pot rezerva bilete la cinema sau se pot face chiar si cumparaturi online.

Save

Save

Trimite pe:
trimite unui prieten
printeaza

Audi si Porsche isi unesc fortele pentru dezvoltarea unei noi arhitecturi a vehiculelor

S-a dat startul in vederea dezvoltarii unei noi strategii de proiectare a arhitecturii vehiculelor, printr-o cooperare si mai stransa intre Audi si Porsche. Obiectivul noii initiative este de a ...
>> detalii
 

Conceptul e-tron Sportback anticipeaza al doilea Audi electric de serie

Audi a prezentat in aceasta primavara la Shanghai un concept auto versatil. Acest Gran-Turismo cu patru usi, denumit Audi Sportback e-tron, este un concept full-electric (320 kW) ce reprezinta un pas ...
>> detalii
 

3 milioane de vehicule Suzuki produse in Ungaria

3 milioane de vehicule Suzuki au iesit in 26 de ani de pe linia de productie a uzinei maghiare Esztergom. Este o noua piatra de hotar, care dovedeste ca Suzuki este un jucator important pe piata auto ...
>> detalii
 

Concept A Sedan prefigureaza viitoarea gama compacta de la Mercedes

Conceptul prezentat in aceasta perioada, in cadrul Salonului de la Shanghai, dezvaluie un nou limbaj de design, pe care Mercedes il va implementa la viitoarea generatie a modelelor sale compacte. ...
>> detalii
 

Unde se vor produce viitoarele SUV-uri Audi Q8 si Q4

Audi a anuntat locurile si anii de start pentru productia a doua noi modele SUV, Q8 si Q4. Primul, prefigurat deja de conceptele prezentate la saloanele de la Detroit si Geneva, va fi varful de gama ...
>> detalii
 

A fost desemnata Masina Anului 2017 in Lume - WCOTY

Pentru prima oara in istoria trofeului, un SUV a castigat titlul de Masina Anului in Lume - World Car of the Year (WCOTY). Editia 2017 a dat castig de cauza lui Jaguar F-Pace, care s-a impus in fata ...
>> detalii
 

Ford Romania angajeaza aproape 1.000 de oameni pentru productia modelului EcoSport

Ford Romania a confirmat faptul ca a demarat procesul de recrutare a 976 de persoane care vor sprijini productia viitoarei generatii a SUV-ului de clasa mica EcoSport, care va demara in aceasta ...
>> detalii
 

Primul model electric de la Skoda, in 2020

Prima Skoda 100% electrica fi lansata peste trei ani, pe baza conceptului Vision E, care este prezentat oficial in aceasta perioada, la Salonul de la Shanghai. Conceptul are un profil de SUV coupe, o ...
>> detalii
 

Audi Q4 vine in 2019

Gama Audi va fi completata cu nu mai putin de trei noi SUV-uri, pana la finele actualului deceniu. Constructorul german a confirmat deja aparitia unui model electric (e-tron) si a varfului Q8. ...
>> detalii