Top 10 - constructori auto in 2011

Luni, 6 februarie 2012
Top 10 - constructori auto in 2011

Cea mai importanta miscare din top este retrogradarea Toyota pana pe locul al treilea, dupa ce, in 2008, niponii reusisera sa confiste gigantului american General Motors pozitia de lider al industriei auto la nivel mondial. Puternic afectate de tsunami, operatiunile Toyota au inregistrat in 2011 o scadere de 8%, in vreme ce GM redevine "numarul unu mondial".

Deja lider european, Volkswagen joaca un rol tot mai important si la nivel global, obiectivul germanilor fiind, de altfel, cat se poate de clar - sa ajunga pe primul loc pana in 2018. Vanzarile Grupului VW au crescut anul trecut cu 14%. Cel mai important brand din grup, cel putin ca volume, continua sa fie Volkswagen, care in 2011 a depasit pentru prima oara bariera celor 5 milioane de unitati vandute.

Clasarea pe 4 a sud-coreenilor de la Hyundai - Kia poate fi o surpriza, insa evolutia acestui grup continua sa fie extrem de eficienta, inclusiv in Europa.

Interesanta este si clasarea Nissan pe 6, multi analisti fiind de parere ca, daca n-ar fi existat problemele provocate de tsunami, Nissan ar fi putut termina anul mult mai bine, poate chiar in Top 3. Oricum, cresterea din 2011 a fost excelenta: 14 %.

Apropo de Nissan, mai trebuie remarcat ca, daca s-ar insuma productia Aliantei Renault-Nissan si AvtoVAZ (producatorul rus fiind detinut 25% de Renault), totalul ar fi de 8,03 milioane de unitati, ceea ce ar echivala cu ocuparea locului 3.

Top 10 mondial 2011, dupa volumele de vanzari (in milioane de unitati):
 1. General Motors - 9,03
 2. Volkswagen - 8,1
 3. Toyota - 7,95
 4. Hyundai Motor (inclusiv Kia) - 6,6
 5. Ford - 5,7
 6. Nissan - 4,67
 7. PSA (Peugeot Citroen) - 3,5
 8. Honda - 2,91
 9. Renault - 2,72
10. Chrysler - 1,85

Ibiza
Trimite pe:
You need to upgrade your Adobe Flash Player.

VW New Midsize Coupe - atac la Mercedes CLA

Alaturi de noua versiune facelift a SUV-ului Touareg si varianta extrema Golf R 400, Volkswagen a venit anul acesta, la Salonul de la Beijing, si cu un interesant studiu de coupe cu 4 usi. Este o ...
>> detalii
 

BMW la Salonul de la Beijing 2014

Cu numeroase premiere pentru piata asiatica si cea din China, BMW vine la editia din acest an a Salonului International Auto de la Beijing (20-29 aprilie 2014) pentru a prezenta o varietate de modele ...
>> detalii
 

Audi TT Offroad Concept: de la coupe la SUV

Numele oficial al acestui concept prezentat la Beijing si despre care noi am relatat de curand, aici (vezi link-ul de la finalul articolului), este Audi TT Offroad. Este un SUV inedit, care a fost ...
>> detalii
 

C-XR, noul SUV Citroen

In paralel cu noul SUV premium DS 6WR, Citroen prezinta anul acesta, la Beijing, si un concept de SUV realizat in parteneriat cu chinezii de la Dongfeng. La prima vedere, este foarte apropiat de C4 ...
>> detalii
 

Extrem: VW Golf R 400 Concept

Acest showcar se numara dintre principalele atractii ale editiei de anul acesta a Salonului de la Beijing. Performantul concept VW Golf R 400 are sub capota un motor TSI de 2.0 litri, derivat din cel ...
>> detalii
 

Discovery Vision, despre viitorul Land Rover

Prin acest concept, prezentat in cadrul Salonului de la New York, Land Rover dezvaluie o serie de detalii care se vor regasi la designul si tehnologia de pe viitoarele sale modele. Conceptul Discovery ...
>> detalii
 

Audi A3 este Masina Anului 2014 in Lume

Conform traditiei, in deschiderea Salonului Auto de la New York este anuntata laureata trofeului Masina Anului in Lume (World Car of the Year). Editia 2014 a fost castigata de Audi A3, care s-a impus ...
>> detalii
 

Decapotabila CitiJet, masina de vis a ucenicilor Skoda

16 tineri ucenici ai Scolii Profesionale Skoda Auto si-au construit masina de vis: decapotabila sport Skoda CitiJet. Acest studiu este rezultatul proiectului Skoda Apprentice Car (Automobilul ...
>> detalii
 

Crestere nesperata pe piata auto din Romania

Pe ansamblul pietei auto interne, livrarile totale de autovehicule (autoturisme si vehicule comerciale) au inregistrat in trimestrul I din 2014 o crestere de 21,7% fata de aceeasi perioada a anului ...
>> detalii
 

Ferrari: prime de 4.000 de euro pentru salariati

Considerat ca cel mai valoros brand auto, Ferrari este, in acelasi timp, unul dintre cei mai rentabili producatori de automobile din lume. Anul 2013 a adus o crestere a cifrei de afaceri cu 5% si un ...
>> detalii